القائمة الرئيسية

الصفحات

أقوي عروض الاستضافات | أفضل استضافة ووردبريس - نصائح سيو

أرخص استضافة ووردبريس لموقعك

في هذا المقال سوف نقوم بعرض أهم وأرخص استضافات المواقع المتوافرة، وسيتم تحديت المقال بأستمرار لتوضيح الاستضافات ذات الأداء العالي والسعر الجيد.

ملاحظة هامة، عند تجربة استضافة جديدة يجب أن تجرب أى موقع صغير لديك وأن لا تضع أهم موقع أو كل مواقعك عليها في البداية حتي تقوم بتجربتها التجربة الجيدة وتعرف نقاط القوة والضعف بها.

أفضل عرض استضافة لموقعك
أفضل عرض استضافة لموقعك

عرض استضافة من شركة Host Maria

الشركة الأولي أسمها "HostMaria" ودي عاملة عرض على استضافة بيزنس يعني "عدد لا نهائي من المواقع" والسيرفرات الخاصة بها جيدة جدا، وسنتهي بعد فترة.

سعر الاستضافة وهمي، أول سنة سعرها 4 دولار!؟، أيون أربعة دولارات فقط، وبعد كده التجديد لمدة سنة بـ 24 دولار، السيرفر الخاص بالشركة مربوط بـ CDN Premium من جوجل وبه تكنولوجيا كاش جيدة جدا.

عرض استضافة من شركة Start Host

الشركة الثانية أسمها "Start Host" ودي بتقدم عرض جنوني وخيالي، العرض هو استضافة بتشيل 10 مواقع بسعر 69 دولار مدي الحياة؟!!.
أيون العرض مدى الحياة، يعني هتدفع مرة واحدة وما فيش تجديد تاني، و برضه السيرفرات مجربة و جيدة و نفس مستوى الاداء.

نقاط هامة عن عروض الاستضافة

  • الاستضافات دي لا تستخدم لوحة تحكم CPANEL ، ولكن في لوحة تحكم أسمها STACKcp ، وفيها أمكانيات أكثر هتكتشفها مع الوقت، وفي قناة يوتيوب بتشرح كل خاصية فيها وكيفية اضافة الدومينات.
  • ثاني نقطة هي شرط مهم في شروط الاستخدام للاستضافة، وهي أن المواقع المضافة تكون نضيفة يعني لا بتشتغل سبام و لا أباحية و الا تعصبات و اساءات ألخ.
  • مسموح ليك في العرض حساب واحد فقط.

كيف تشتري عرض الاستضافة لموقعك؟

ملحوظة هامة، عند الدخول علي موقع الشركتين التاليين لن تجد العروض كما هي موضحة، ولكن ستجد عروض أخري جيدة.
  1. موقع الاستضافة الأولي هوست ماريا.
  2. موقع الاستضافة الثانية ستارت هوست.
طيب علشان تستفيد يجب من العرضين وبالأخص عرض مدي الحياة يجب أن تشتري عرض الاستضافة الثانية أولا من موقع AppSumo هتدخل على اللينك، وتعمل حساب على الموقع وتشتري العرض اللي انت محتاجه وتدفع داخل الموقع.

بمجرد الدفع هيظهرلك كود، هتاخد الكود كوبي وتضغط على زرار Redemption اللي في صفحة العرض.
هتروح على موقع الشركة تختار الاستضافة اللي عليها العرض. (سواء الأول أو الثاني أعلاه).

وتضيف الاستضافة في السلة، وفي صفحة الدفع في شركة الاستضافة هتحط الكود اللي خدته من موقع AppSumo هتلاقي العرض اشتغل والسعر بقي صفر.

رابط العرض الاول عرض الاستضافة اللي بـ 4 دولار اول سنة من هنا.
عرض استضافة عشر مواقع مدى الحياة من هنا بـ 69 دولار، بشرط ان المنتج ده يكون أول منتج يتم شرائه من الحساب فلو حد ناوي يشتري العرضين ياريت لو تشتري عرض مدى الحياة الاول.

reaction:

تعليقات